Het belangrijkste antwoord daarop is kiezen! Kiezen voor de doelgroep die u wilt bedienen. Dat kan door voor een prijsklasse te kiezen, of voor een merk, een groep of een gevoel. Hieronder staan enkele voorbeelden van bedrijven die hebben gekozen voor een eigen doelgroep:
Anders door prijsklasse
Een kopersgroep kunt u vanuit verschillende invalshoeken aan u proberen te binden. Er is een specifieke groep die op zoek is naar dure exclusieve voertuigen en er is een groep die op zoek is naar een goedkope auto. Een groep ‘midden’ is er ook, al is deze groep lastig als specifieke groep te benaderen omdat deze te breed is. Hieronder enkele mooie voorbeelden:
Anders door merk(en)
Naast dat een groep wellicht op zoek is naar een auto in een bepaalde prijscategorie, zijn er ook kopers die specifiek naar een merk op zoek zijn. Dit zijn vaak de echte fans en zij willen graag geholpen worden door een specialist in dat merk. Kiest u voor een specifiek merk, let dan wel op dat het merk speciaal genoeg is om er een verhaal om heen te bouwen. Nog beter; u bent zelf fan en maakt van uw hobby uw beroep! Hieronder twee autobedrijven die kiezen voor een bepaald merk:
Anders door emotie of ratio
Naast het kiezen voor een specifiek merk zou u kunnen kiezen voor een emotie of juiste het tegenovergesteld een rationele keuze. Bij een merk zit vaak emotie maar u kunt ook kiezen voor een land, denk aan Italië, Duitsland, Frankrijk of Engeland met zijn specifieke merken en bijpassende emotie. Rationele keuzes worden ook gemaakt en dan gaat het vaak om de beste investering of ‘het meeste waar voor uw geld’. Hieronder twee bedrijven die dit doen:
Dit is slechts een greep uit de invalshoeken die u kunt kiezen om u te onderscheiden van andere autobedrijven. Welke voor u geschikt is of welke het meest succesvol zou zijn, kunnen we niet bepalen, dat kunt u alleen zelf!