Goede begin Facebook en Youtube

Social media wordt door iedereen gebruikt. Dat mag ondertussen duidelijk zijn. Maar hoe kunt u het beste uw doelgroep bereiken? En op welke kanalen zit uw doelgroep? Om succesvol te zijn op social media, dan moet u hierop antwoord krijgen. Wij helpen u hiermee.

Social media vergroot uw bereik en zorgt ervoor dat u als autobedrijf met uw aanbod en / of werkplaats sneller wordt gevonden door autorijders. Hieronder een overzicht met daarin welk kanaal u het beste kunt gebruiken voor welk doel.

Facebook

Facebook is groot en heeft een enorm bereik. Met een bedrijfspagina kunt u belangrijke informatie delen met uw potentiële kopers. Zo kunt u uw potentiële koper op de hoogte houden als er een nieuw voertuig te koopt staat of laten zien dat er een mooie aanbieding of actie is. Hierdoor kunt u voertuigen promoten onder een geselecteerde doelgroep in uw regio. Facebook is erg laagdrempelig en vergroot de loyaliteit. Benieuwd naar hoe uw collega’s dat doen? Bekijk het hieronder.

YouTube

Uw voorraad onder de aandacht brengen via een persoonlijke videoboodschap? Dat kan via YouTube. Via YouTube zet u heel gemakkelijk video’s van iedere occasion online. Zeker in deze tijd, kunt u op een veilige afstand uw voorraad goed onder de aandacht brengen! Hieronder twee voorbeelden:

Instagram

Instagram is ten opzichte van 2019 het snelst groeiende platform. Via Instagram kunnen er foto’s en video’s worden gedeeld met al uw volgers. Visuele content blijft immers beter hangen dan het plaatsen van een tekst. Naast dat dit getoond wordt aan uw volgers, is het ook mogelijk om afbeeldingen en video’s aan potentiële kopers te laten zien die nog nooit van uw bedrijf hebben gehoord. Dit gebeurt aan de hand van hashtags.

LinkedIn

LinkedIn wordt gebruikt als zakelijk netwerkplatform. Via LinkedIn kunt u werken aan uw zakelijk netwerk. Een LinkedIn bedrijfspagina geeft een samenvatting van uw bedrijf en expertise, grootte en website. Ook kunt u hierin updates plaatsen over producten en diensten en over uw bedrijf. Let op. LinkedIn is doorgaans niet de plaats om individuele voertuigen te promoten.

Lees verder: zorg dat bezoekers zich aan u verbinden